יום ראשון, 4 באוגוסט 2013

הבלוג והפער הדיגיטלי

במהלך הקורס היבטים בינלאומיים של התקשוב בהנחיית ד"ר חגית מישר טל בחנו פרמטרים שונים הקשורים לפער הדיגיטלי. את הנתונים והממצאים הצגנו באמצעות האינפוגרם. מאחר שאני עוסקת בכתיבת הבלוג עניין אותי לדעת מהם הנושאים המעסיקים את הבלוגרים בכתיבת הבלוג? ומהי תדירות פרסום הפוסטים?
הבלוג הוא פלטפורמה המאפשרת לכל גולש לפרסם את הגיגיו ללא עריכה ולשתף את האחרים בדעות ובעמדות.
הממצאים שפורסמו במאמר "ישראלים בעידן הדיגיטלי (2012)מראים כי  29% מהבלוגרים מפרסמים פוסט לפחות פעם בשבוע כשהרצון לכך הוא הרצון להביע את דעתם, 27% מהנשאלים ציינו שהם רוצים לשתף , כלומר הסיבות הן חברתיות. ל 20% אין כל סיבה מיוחדת לפרסום הבלוג.
כאשר בוחנים את הרגלי הבלוגרים של הישראלים מוצאים כי פרסום פוסט פעם בשבוע עד מספר פעמים בשבוע הוא התדירות השכיחה ביותר. עובדה מעניינת היא שנטילת חלק בפרקטיקת כתיבת הבלוגים נמצאת בשיאה בגילאי 15-17. עם זאת בניגוד לשימוש ברשתות חברתיות, כתיבת בלוג כפעילות אינטנסיבית, המתרחשת מידי יום, אינה מושכת ילדים ובני נוער ,על אף ששיעור הבלוגרים גדול במיוחד בקרב בני הנוער. המשתמשים הפעילים ביותר כפרקטיקה יומיומית הם דווקא מבוגרים יותר בגילאי 25-34. בני ה-55-64 ובני ה-65 ומעלה אינם מיוצגים כלל בקבוצת הכותבים מידי יום. הפער בין הדורות ניכר גם בכתיבה ובשימוש בבלוג  .
את הממצאים הצגנו באמצעות אינפוגרפיקה , כדי להראות באופן ויזואלי את הנתונים (כלי חינמיinfogr.am ) . האינפוגרפיקה היא שם כללי להמחשה חזותית של מידע באמצעות איורים, תרשימים, תרשימי זרימה, תצלומים, חתכים, מודלים , אנימציה.
התרשים ממחיש ומבליט את הצרכים אשר לשמם ישראלים כותבים בלוג. כל צבע באינפוגרם מתייחס למטרה/צורך שונה והבדלי הגדלים של הריבועים ממחיש את חשיבות ומידת הצורך/המטרה הספציפית שלשמה נכתב הבלוג. התרשים הנוסף מציג את תדירות פרסום פוסטכלי זה הינו כלי פשוט ויעיל שניתן לשלבו בתחומים רבים ובמהלך ההוראה בכיתה
בקישור הבא ניתן לצפות בתרשימים שיצרנו.















אינפוגרפיקה ויקיפדיה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה